Echografie bij FysioBB

Zoekt u een fysiotherapeut die echografie bij u kan uitvoeren? Kom dan naar FysioBB. Wij voeren deskundig echografie-onderzoek uit, waardoor wij uw pijnklachten goed kunnen beoordelen en een passende behandeling voor u kunnen opstellen.

Wat is echografie en wat zijn de voordelen?

Wij gebruiken echografie bij onderzoek naar pijnklachten in met name spieren, pezen en gewrichtsbanden. Echografie is een techniek waarmee organen en zachte weefsels door ultrageluidsgolven in beeld gebracht worden. De fysiotherapeut beweegt een echokop met wat gel erop over het lichaamsdeel waar u pijn heeft. De echokop zendt geluidsgolven uit en vangt deze ook weer op. Een computer zet de opgevangen signalen om in beelden. De fysiotherapeut beoordeelt deze en stelt een behandelplan op. De voordelen van echografie zijn:

• Eenvoudig toepasbaar
  • Pijnloos en laat het lichaam onaangetast
  • Ongevaarlijk en niet schadelijk
  • Wordt niet be├»nvloed door een pacemaker of metaal in het lichaam

Indicaties voor echografie

Met echografie kunnen de volgende aandoeningen en blessures gedetecteerd worden:

• Spier-, pees-, kapselscheuringen
  • Littekenweefsel
  • Kalkvorming
  • Slijmbeursontstekingen
  • Kraakbeendefecten
  • Losse botfragmenten
  • Zenuwbeknellingen

Kosten en vergoedingen echografie

Er is nog geen aparte vergoedingsregeling voor echografie in de fysiotherapie. FysioBB Baambrugge, FysioBB Almere-Buiten en FysioBB FooTTotaal berekenen voor een echografisch onderzoek: 1 zitting fysiotherapie. Indien aanvullend verzekerd voor fysiotherapie, wordt de behandeling rechtstreeks vergoedt door uw zorgverzekeraar. Bekijk de kosten op onze tarievenpagina.